Kiropraktorene hos Slagelsekiropraktoren

Kiropraktorerne Nis Alnor, Randi Andersen, Amanda Lücking og Kirsten Sillehoved

Kiropraktisk klinik blev grundlagt i 1983, og er siden 1989 drevet af kiropraktor Nis Alnor.

Siden 2004 har kiropraktor Randi Andersen også været tilknyttet klinikken. I januar 2018 startede kiropraktor Amanda Lücking sin turnus dels her på klinikken og dels på rygcentret på Middelfart Sygehus.

I februar 2019 blev Amanda fastansat på klinikken. I januar 2018 startede Kirsten Sillehoved to dage om ugen, mandag og onsdag, hos Slagelsekiropraktoren.

Video præsentation

Du kan desværre ikke se video præsentationen her, da du mangler at angive samtykke til markedsføring
Klik her for atgive samtykke

Medarbejdere hos Slagelsekiropraktoren

Læs mere om vores uddannelse, erfaringer og kompetencer her forneden.

Nis

Nis Alnor, Kiropraktor klinikejer siden 1989

Kiropraktor Nis Alnor er uddannet på Palmer College of Chiropractic, USA, 1988, turnus hos kiropraktorerne Klingaa, Køge og siden 1. december 1989 indehaver af klinikken.

Interesseområder:
Diskusprolaps i nakke og lænd, hovedpiner, smerter i brystryg, akutte og kroniske smerter i nakke og i lænd. Smertebehandling med nåle, dry needling. må ikke forvekslesmed akupunktur. Dry needling behandler smerter lokalt uden hensyn til medianbaner.

Sprog: Dansk, Engelsk og Tysk.

▼ Nis Alnor - CV

Randi

Randi Nemeth Andersen, Kiropraktor siden 2003

Kiropraktor Randi Andersen er uddannet på Syddansk Universitet Odense 2003, arbejdet på klinikken siden 2004, turnus kiropraktor Arne Amtoft, Køge. Underviser kiropraktorstuderende på Syddansk Universitet i Odense.

Interesseområder:
Børn fra 0-16 og unge, Svimmelhed, ultralydsskanning, smerter i brystryg samt nakkeproblemer.

Sprog: Dansk, Engelsk og Ungarsk.

▼ Randi Nemeth Andersen - CV

Amanda

Amanda Lücking

Amanda Lücking er uddannet kiropraktor fra Syddansk Universitet Odense i januar 2018.  Hun har været tilknyttet Rygcenteret på Middelfart Sygehus det sidste år af uddannelsen.  Her har Amanda set, undersøgt og lagt behandlingplaner for rygpatienter primært med nakke- og lændeproblemer.

Interesseområder:

I min fritid spiller jeg håndbold og er grundet min uddannelse og viden blevet spurgt til råd i forbindelse med skader og gener fra bevægeapparater.  Det har givet mig mulighed for at undersøge og behandle rygproblematikker, samt problemer i både arme og ben relateret til sport og hverdag, herunder især ankler, knæ og håndled.  Derudover har jeg rådgivet om øvelser og håndteringsstrategier.

Kirsten

Kirsten Sillehoved, Kiropraktor

Kirsten er uddannet på Palmer College of Chiropractic i Davenport USA og har over 40 års erfaring som kiropraktor her i Slagelse.

Kiropraktoren

En kiropraktor er en autoriseret sundhedsperson, der beskæftiger sig med undersøgelse, diagnose, forebyggelse og behandling af smertetilstande og nedsat funktion i muskel- og skeletsystemet. Man kan henvende sig direkte til en kiropraktor uden henvisning fra egen læge eller speciallæge. Kiropraktoren er uddannet – og forpligtet – til selvstændigt at undersøge og diagnosticere, hvori en skade består. Såfremt der er behov for undersøgelser, som kiropraktoren ikke selv kan varetage, eller anden behandling er påkrævet, henvises der typisk til egen læge.

Læs mere om Dansk Kiropraktor Forening her

Kiropraktoruddannelsen

Uddannelsen til kiropraktor i Danmark foregår ved Syddansk Universitet, Odense. Den består af en 5-årig kandidatuddannelse i klinisk biomekanik, efterfulgt af en 1-årig turnusuddannelse. Den afsluttede kandidatuddannelse kan give autorisation som kiropraktor. Kiropraktorer i Danmark autoriseres af Sundhedsstyrelsen og udgør en integreret del af det danske sundhedsvæsen.

Hovedparten af uddannelsen foregår på Syddansk Universitet i Odense. Senere i udannelsesforløbet inddrages Ringe Rygambulatorium samt turnusophold i praksis. Du kan læse mere om uddannelsen her

Mød vores sekretærer

Karen Sekretær