Coronavirus – COVID-19 opdatering

Sundhedsstyrelsen opfordrer til, at alle klinikker i Danmark kun ser akutte og særligt behandlingskrævende patienter frem til 30. juni 2020.

Fra og med 13. marts kører klinikken med nødberedskab. Det betyder at klinikken vil være åben dagligt, men der vil kun være en kiropraktor og en kliniksekretær på arbejde ad gangen mod normalt tre kiropraktorer og to sekretærer.

Det kan betyde lidt ventetid på telefonen, men vi vil gøre alt for, at akutte patienter kan komme til samme dag.

Chokbølge

Chokbølge er en effektiv behandling mod langvarige og kroniske smerter i kroppens sener. Typisk er der tale om skuldersmerter, smerter på ydersiden af hoften, knæsmerter eller achillessmerter og hælsporer. Behandlingerne er så effektive, at mange har kunne undgå at få blokader og operation. Nogle gange, kan det være nødvendigt, at foretage en ultralydsskanning for at finde ud af, hvor en sene er irriteret og giver smerter. Hos Slagelsekiropraktoren, råder vi over både chockbølgeapparat og ultralydsskanner.

Udover seneproblematikker, har chokbølgebehandling også vist sig effektiv til behandling af triggerpunkter og muskelinfiltrationer. Særligt gigtpatienter har gavn af denne behandlingsform.

Behandling af rygsmerter