Slagelsekiropraktoren følger løbende retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen.

Fra mandag den 20. april 2020, er klinikken begyndt at bevæge sig mod mere normale tilstande.

Man skal dog fortsat være indstillet på at blive visiteret både ved tidsbestilling og når man møder op i klinikken. Hvis man har symptomer på COVID-19 vil man blive afvist. Har man booket online vil man blive kontakte af klinikken for at blive spurgt ind til symptomerne.

Hvis man er ældre eller har et nedsat immunforsvar bør man overveje, om man kan udsætte sin tid hos kiropraktoren.

For at holde smitterisikoen så langt nede som muligt henstiller vi til, at man kommer til den tid der er aftalt, og man i videst mulige omfang kommer uden pårørende. Børn må selvfølgelig godt komme med enten mor eller far, ikke begge forældre samtidigt. Andre pårørende kan blive bedt om at vente udenfor på parkeringspladsen. På den måde kan vi holde antallet af personer i venteværelset nede og derved reducere smittefaren.

Hold dig endelig ikke tilbage med at benytte håndspritten i venteværelset og hos sekretærerne. Det er sat op for din og vores skyld. Når du skal afregne, henstiller vi til at du enten benytter Dankort / betalingskort eller MobilePay og ikke kontanter.

Mulighed for videokonsultation:

Hvis du har COVID-19 eller ikke ønsker at møde op på klinikken af andre årsager men har behov for at komme i kontakt med en kiropraktor så kan vi tilbyde videokonsultationer. Det foregår via Sundhed.dk

Du kan tilgå videokonsultation direkte her

Vær opmærksom på at du skal benytte enten Chrome eller Firefox

Du skal kontakte klinikken på telefon 58535858 og aftale en tid til videokonsultation. På det aftalte tidspunkt går du ind på førnævnte link og anmelder din ankomst i det virtuelle ”venteværelse”.

Brystrygsmerter

Hos kiropraktorerne Nis Alnor og Randi Andersen i Slagelse, har vi stor erfaring med undersøgelse og behandling af brystrygsmerter og smerter fra ribbenene.

Brystryggen er defineret som den del af ryggen, hvor ribbenene sidder. Symptomerne herfra spænder meget vidt lige fra en skarp smerte mellem skulderbladene til en smerter der trækker rundt om til brystet. Når smerterne trækker rundt om til brystet bliver det ofte forvekslet med hjerteproblemer. Smerter i brystet må aldrig undervurderes, hvis man oplever brystsmerter bør man opsøge læge hurtigst muligt. Hvis lægen eller sygehuset finder ud af, at det ikke er hjertet der giver problemer, er kiropraktoren den næste man bør opsøge.

Det første der sker, når man henvender sig er, at rygsøjlen bliver grundigt undersøgt. Dvs leddene og muskulaturen bliver grundigt undersøgt. Der bliver også foretaget blodtrykmåling. Nogle gange vælger vi at foretage en røntgenundersøgelse. Det der afgør om der skal tages røntgenbilleder er, hvad der er årsagen til smerterne. Det finder kiropraktorerne Nis Alnor og Randi Andersen bl.a. ud af når man er til samtale, optagelse af sygehistorien. Hvis man har fået ondt efter et fald eller meget tungt løft, kan det være en god idé at tage røntgen. Hos kiropraktorerne Nis Alnor og Randi Andersen råder vi over eget røntgenanlæg, og kan derfor tage røntgenbillederne med det samme og også give dig resultatet af røntgenbillederne.

Behandlingen af brystrygsmerter foregår med ledfrigørende behandling, her opleves at der kommer nogle små knæk fra ryggen. Efterfølgende bliver muskulaturen behandlet.

Facetledssmerter

Det er meget normalt, at smerterne i brystryggen bliver kaldt facetledssmerter. Symptomerne er stort set som beskrevet i afsnittet ovenover.

Facetleddene er skråtstillede led i ryggen, som forbinder en ryghvirvel med en anden ryghvirvel. Uden facetleddene ville det ikke være muligt at bøje ryggen, og du kunne kun bevæge dig i meget stive bevægelser.

Facetleddene kan blive betændte som følge af skade eller ledbetændelse, hvilket kan give smerte og stivhed. Når facetleddene er ramt, forårsager de typisk ikke kun smerter, hvor facetleddene er, men smerten kan stråle til hoved, skuldre, sæde og ben.

Behandling af brystrygsmerter