Slagelsekiropraktoren følger løbende retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen.

Fra mandag den 20. april 2020, er klinikken begyndt at bevæge sig mod mere normale tilstande.

Man skal dog fortsat være indstillet på at blive visiteret både ved tidsbestilling og når man møder op i klinikken. Hvis man har symptomer på COVID-19 vil man blive afvist. Har man booket online vil man blive kontakte af klinikken for at blive spurgt ind til symptomerne.

Hvis man er ældre eller har et nedsat immunforsvar bør man overveje, om man kan udsætte sin tid hos kiropraktoren.

For at holde smitterisikoen så langt nede som muligt henstiller vi til, at man kommer til den tid der er aftalt, og man i videst mulige omfang kommer uden pårørende. Børn må selvfølgelig godt komme med enten mor eller far, ikke begge forældre samtidigt. Andre pårørende kan blive bedt om at vente udenfor på parkeringspladsen. På den måde kan vi holde antallet af personer i venteværelset nede og derved reducere smittefaren.

Hold dig endelig ikke tilbage med at benytte håndspritten i venteværelset og hos sekretærerne. Det er sat op for din og vores skyld. Når du skal afregne, henstiller vi til at du enten benytter Dankort / betalingskort eller MobilePay og ikke kontanter.

Mulighed for videokonsultation:

Hvis du har COVID-19 eller ikke ønsker at møde op på klinikken af andre årsager men har behov for at komme i kontakt med en kiropraktor så kan vi tilbyde videokonsultationer. Det foregår via Sundhed.dk

Du kan tilgå videokonsultation direkte her

Vær opmærksom på at du skal benytte enten Chrome eller Firefox

Du skal kontakte klinikken på telefon 58535858 og aftale en tid til videokonsultation. På det aftalte tidspunkt går du ind på førnævnte link og anmelder din ankomst i det virtuelle ”venteværelse”.

Hovedpiner

Meget groft sagt er der tre typer hovedpiner. Der er den nakkeudløste hovedpine, spændingshovedpine og så er der den egentlige hovedpine.

Lad mig starte med hovedpiner. Hovedpine kan være en sygdom i sig selv, og det kan være et symptom på, at der er en anden sygdom, som giver hovedpiner. Derfor er det vigtigt, at man bliver undersøgt grundigt for at få klarlagt, om der er en grund til, at man har hovedpine, og i så fald hvilken grund.

Symtomer og behandling af hovedpiner

Spændingshovedpiner

Dette er en meget hyppigt forekommende form for hovedpine. 6 ud af 10 der har hovedpine, lider af spændingshovedpine. Hovedpinerne er oftest placeret i panden og i tindingerne. Det bliver ofte beskrevet som om at der et stramt bånd omkring hovedet. Behandlingen hos en kiropraktor består gerne af flere ting.

Den ledfrigørende behandling, manipulationen, bliver ofte fulgt op af udstræksøvelser og triggerpunktbehandling.

Nakkehovedpinen
Cirka hver femte der henvender sig til en kiropraktor med hovedpine lider af en nakkehovedpine. En nakkehovedpine er som oftest placeret i den ene side af nakken og i baghovedet. Rigtig mange beskriver, at de får nakkehovedpine ved bestemte bevægelser eller efter at have haft meget stillesiddende eller statisk arbejde.

Årsagen til smerterne findes som oftest i små ledfastlåsninger eller irritation af de små led øverst i nakken. Kiropraktisk behandling har vist sig særdeles effektiv til behandling af nakkehovedpiner.

Behandling af hovedpine