Slagelsekiropraktoren følger løbende retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen.

Fra mandag den 20. april 2020, er klinikken begyndt at bevæge sig mod mere normale tilstande.

Man skal dog fortsat være indstillet på at blive visiteret både ved tidsbestilling og når man møder op i klinikken. Hvis man har symptomer på COVID-19 vil man blive afvist. Har man booket online vil man blive kontakte af klinikken for at blive spurgt ind til symptomerne.

Hvis man er ældre eller har et nedsat immunforsvar bør man overveje, om man kan udsætte sin tid hos kiropraktoren.

For at holde smitterisikoen så langt nede som muligt henstiller vi til, at man kommer til den tid der er aftalt, og man i videst mulige omfang kommer uden pårørende. Børn må selvfølgelig godt komme med enten mor eller far, ikke begge forældre samtidigt. Andre pårørende kan blive bedt om at vente udenfor på parkeringspladsen. På den måde kan vi holde antallet af personer i venteværelset nede og derved reducere smittefaren.

Hold dig endelig ikke tilbage med at benytte håndspritten i venteværelset og hos sekretærerne. Det er sat op for din og vores skyld. Når du skal afregne, henstiller vi til at du enten benytter Dankort / betalingskort eller MobilePay og ikke kontanter.

Mulighed for videokonsultation:

Hvis du har COVID-19 eller ikke ønsker at møde op på klinikken af andre årsager men har behov for at komme i kontakt med en kiropraktor så kan vi tilbyde videokonsultationer. Det foregår via Sundhed.dk

Du kan tilgå videokonsultation direkte her

Vær opmærksom på at du skal benytte enten Chrome eller Firefox

Du skal kontakte klinikken på telefon 58535858 og aftale en tid til videokonsultation. På det aftalte tidspunkt går du ind på førnævnte link og anmelder din ankomst i det virtuelle ”venteværelse”.

Svimmelhed

Hos kiropraktisk klinik ser vi ofte patienter der henvender sig på grund af svimmelhed. For at tilbyde den rigtige behandling, er det vigtigt at finde ud af hvorfor patienten er svimmel.

Menneskets evne til at holde balancen kræver et nøje samspil af forskellige sanseorganer i kroppen. Synet, ligevægtssystemet i det indre øre og lillehjernen, samt stillingssanserne i kroppens led, er alle med til at holde mennesket oprejst og i balance.

Hos Kiropraktisk klinik har vi mulighed for at afhjælpe de typer at svimmelhed, som relaterer sig til bevægeapparatet.

Som altid vil konsultationen hos kiropraktoren starte med en grundig sygehistorie, som kan hjælpe med til at komme årsagen til symptomerne nærmere.

Dernæst følger en grundig undersøgelse, som gerne skulle munde ud i en konklusion om svimmelheden er af en type som det er sandsynligt at kiropraktisk behandling kan hjælpe på.

Mulige årsager til svimmelhed

Nakkerelateret svimmelhed (cervicogen vertigo) opstår som følge af nedsat bevægelighed i nakkeleddene og øget spænding i de små nakkemuskler. Kiropraktisk behandling kan lindre denne type svimmelhed ved at normalisere funktionen af led og muskler. Behandlingen vil i mange tilfælde bestå af en blanding af manuelle behandlingsteknikker og instruktion i hjemmeøvelser til patienten.

Stillingsafhængig svimmelhed (BPPV), giver pludselige svimmelhedsanfald ved bestemte stillinger og skyldes ørekrystaller som flyder ind i buegangene i det indre øre, hvor ændringer i væskestrømingen medfører svimmelhed.

Denne type svimmelhed diagnosticeres og behandles ved hjælp af en bestemt manøvre (Epleys mannøvre) og har ofte en hurtig virkning på svimmelheden. Behandlingen udføres hos visse ørelæger og i kiropraktisk klinik.

Andre årsager til svimmelhed kan være medicinbivirkninger, morbus Meniére, virus på ballanceverven, lav blodprocent, psykiske problematikker mm. I disse tilfælde kan kiropraktisk behandling ikke direkte hjælpe på svimmelheden og patienten vil derfor blive opfordret til at kontakte egen læge med henblik på nærmere udredning og behandling.

Behandling af svimmelhed