Slagelsekiropraktoren følger løbende retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen.

Fra mandag den 20. april 2020, er klinikken begyndt at bevæge sig mod mere normale tilstande.

Man skal dog fortsat være indstillet på at blive visiteret både ved tidsbestilling og når man møder op i klinikken. Hvis man har symptomer på COVID-19 vil man blive afvist. Har man booket online vil man blive kontakte af klinikken for at blive spurgt ind til symptomerne.

Hvis man er ældre eller har et nedsat immunforsvar bør man overveje, om man kan udsætte sin tid hos kiropraktoren.

For at holde smitterisikoen så langt nede som muligt henstiller vi til, at man kommer til den tid der er aftalt, og man i videst mulige omfang kommer uden pårørende. Børn må selvfølgelig godt komme med enten mor eller far, ikke begge forældre samtidigt. Andre pårørende kan blive bedt om at vente udenfor på parkeringspladsen. På den måde kan vi holde antallet af personer i venteværelset nede og derved reducere smittefaren.

Hold dig endelig ikke tilbage med at benytte håndspritten i venteværelset og hos sekretærerne. Det er sat op for din og vores skyld. Når du skal afregne, henstiller vi til at du enten benytter Dankort / betalingskort eller MobilePay og ikke kontanter.

Mulighed for videokonsultation:

Hvis du har COVID-19 eller ikke ønsker at møde op på klinikken af andre årsager men har behov for at komme i kontakt med en kiropraktor så kan vi tilbyde videokonsultationer. Det foregår via Sundhed.dk

Du kan tilgå videokonsultation direkte her

Vær opmærksom på at du skal benytte enten Chrome eller Firefox

Du skal kontakte klinikken på telefon 58535858 og aftale en tid til videokonsultation. På det aftalte tidspunkt går du ind på førnævnte link og anmelder din ankomst i det virtuelle ”venteværelse”.

Iskiassmerter

Iskiassmerter er smerter der sidder i ballen og bag på låret samt til tider ned under knæet. Smerterne kan være fra dybe og borende til stærke og nærmest elektrisk jagende. Der kan opstå en sovende fornemmelse, en død fornemmelse i benet samt ændret kulde- og varmesans.

Årsag til Iskiassmerter

Der kan være mange årsager til, at man får iskiassmerter. Hvis smerterne sidder i ballen og bag på låret opleves det ofte som en dyb borende smerte i lænden, ballen og bag på låret. Her skyldes årsagen ofte ledproblemer i lænden, bækken og hoften.

Nogle gange er der smerter i hele benet ned til foden. Det kan stadig være iskiasnerven, der er blevet påvirket, men der kan også være tale om en diskusprolaps.

Begge smertetilstande kan behandles hos en kiropraktor. Før kiropraktoren går i gang med at behandle, bliver der foretaget en grundig undersøgelse for at få klarhed over, om det er iskiasnerven der er årsagen til smerterne, eller om det er en diskusprolaps, der er årsagen til smerterne.

Behandlingen består af ledfrigørende behandling, øvelser samt råd og vejledning.

Behandling af iskiassmerter