Iskiassmerter

Hvis du har smerter i balde og lænd, kan der være tale om iskiassmerter

Har du ont i dit baglår eller trækkende smerter i baglåret, kan der være tale om iskiassmerter. Iskiassmerter er smerter der sidder i ballen og bag på låret samt til tider ned under knæet. Smerterne kan være fra dybe og borende til stærke og nærmest elektrisk jagende. Der kan opstå en sovende fornemmelse, en død fornemmelse i benet samt ændret kulde- og varmesans.

Årsag til Iskiassmerter og kan de behandles med kiropraktor?

Der kan være mange årsager til, at man får iskiassmerter. Hvis smerterne sidder i ballen og bag på låret opleves det ofte som en dyb borende smerte i lænden, ballen og bag på låret. Her skyldes årsagen ofte ledproblemer i lænden, bækken og hoften.

Nogle gange er der smerter i hele benet ned til foden. Det kan stadig være iskiasnerven, der er blevet påvirket, men der kan også være tale om en diskusprolaps.

Begge smertetilstande kan behandles hos en kiropraktor. Før kiropraktoren går i gang med at behandle, bliver der foretaget en grundig undersøgelse for at få klarhed over, om det er iskiasnerven der er årsagen til smerterne, eller om det er en diskusprolaps, der er årsagen til smerterne.

Behandlingen består af ledfrigørende behandling, øvelser samt råd og vejledning.

Behandling af iskiassmerter